domenica 15 maggio 2016

My sunday inspiration: Cheese Cake



Da me piove sempre, quando piove ti arriva la voglia di fare un dolce…
oggi una ricetta molto semplice e veloce che lascia un profumo delizioso in tutta la casa!

* * * * * * * * * * *

U mnie ciągle  pada, a jak pada przychodzi ochota żeby coś słodkiego upiec … dzisiaj przepis na ciasto bardzo smakowite i proste którego delikatny zapach wypełnia cały dom!




Pasta frolla:
1 uovo, 200gr di farina, 50gr burro, mezza bustina di pane degli angeli, 75 gr zucchero - impastare velocemente tutti i ingredienti in modo da formare un impasto composto e lasciate a riposare in in frigorifero .

Per la base più semplice:
180 gr di biscotti secchi, 100 gr di burro - tritate i biscotti secchi e mescolateli al burro fuso a bagnomaria.  Disponete il composto ottenuto in una teglia ricoperta con carta da forno e mettete in frigorifero a raffreddare.

Per il ripieno: 
3 uova, 
250 gr di ricotta
250 gr di mascarpone ( ho provato la ricetta anche con 500 gr di ricotta è va bene)
1 cucchiaio di farina
120 gr di zucchero
1 limone non trattato

1. Montate gli albumi
2. Montate i tuorli con lo zucchero
3. Mescolate al composto di uova e zucchero la ricotta e mascarpone, la farina, la buccia di limone grattugiata (io metto anche un po  di succo da mezzo limone)
4. Aggiungete gli albumi montati mescolando delicatamente 
5. Spalmate la crema ottenuto sulla base di pasta frolla o di biscotti e fatte cuocere in forno a 180-200°C per circa 30 minuti.
6. Completate spalmando sulla crema di formaggi le fragole o la confettura delle fragole.

Buon appetito e tanti saluti!

* * * * * * * * * * *

Składniki na ciasto :

1 jajko, 200 gr mąki, 50 gr masła, 2-3 łyżeczki proszku do pieczenia (u mnie jest inny proszek, ale kiedyś takie proporcje się sprawdzały), 75 gr cukru - zagnieść szybko ciasto do uzyskania jednolitej konsystencji  i włożyć do lodówki.

Składniki na spód dużo łatwiejszy:
180 gr kruchych ciasteczek, 100 gr masła - zmielić ciasteczka i wsypać do masła rozpuszczonego na parze, wymieszać i wyłożyć masą foremkę i włożyć do lodówki do zastygnięcia.

Składniki na masę serową:
3 jajka,
250 gr serka ricotta
250 gr mascarpone ( robiłam również ten przepis z 500 gr tylko serka ricotta i tez wychodzi)
1 łyżka mąki
120 gr cukru 
starta skórka z 1 cytryny (sparzonej)

1. Ubić białka
2. Ubić żółtka z cukrem
3. Do masy żółtkowej dodać po kolei serki, mąkę i skórkę z cytryny ( ja dodaje jeszcze trochę soku i polówki cytryny, można dodać wanilię)
4. Dodać do masy ubite białka i delikatnie wymieszać
5. Uzyskaną masę wylać na ciasto kruche lub masę ciasteczkową i włożyć do pieca nagrzanego do 180-200°C przez około 30 minut
6. Ciasto podawać z truskawkami lub konfiturą truskawkową

Smacznego i pozdrawiam!







13 commenti:

  1. Bardzo dziękuję za kawałek ciasta :) Poczułam zapach aż tu... :)
    Buziaki :)

    RispondiElimina
  2. Co za smakowitość pokazałaś. Ekspresowy serniczek, takie przepisy to ja lubię. Ja zaraz zabieram się za kruche z rabarbarem. Była świeża dostawa od koleżanki, więc szkoda nie wykorzystać. Twój przepis na pewno skosztuję.

    RispondiElimina
  3. O matko jakie pyszności. Moje ślinianki już pracują:))

    RispondiElimina
  4. Quanto MI PIACE questo dolce !!!Pero' io non l'ho mai fatto,credo che la tua ricetta mi ispira a provare!!!ti sapro' dire come viene!!!

    RispondiElimina
  5. Nooooooo i po co tu zaglądnęłam o tej godzinie?:))Uwielbiam serniczki...wszystkie:))i truskaweczki ...też:)) U nas zimno i mokro ..brrryy:(
    Pozdrawiam:)

    RispondiElimina
  6. Niedługo północ a ja tu ciasta oglądam i przez Ciebie zachciało mi się jeść :(((( Aniu zamorduje Cię!!! hihi

    RispondiElimina
  7. Przepysznie wygląda ten serniczek. Na 100% wypróbuję przepis. Dzięki i pozdrawiam:)

    RispondiElimina
  8. Pysznie wygląda :-). Pozdrawiam.

    RispondiElimina
  9. Mniam...wpraszam się na kawałek:-)
    Pozdrawiam ciepło

    RispondiElimina
  10. Che voglia di assaggiare la tua fetta bella pronta sul piatto!

    RispondiElimina
  11. Buona!!! Io la faccio all'inglese, senza cottura, ma sono buonissime entrambe le versioni!

    RispondiElimina

Restyling del Blog